الفصل الأول رواية وقعت في حبك بقلم هاجر أحمد
U3F1ZWV6ZTIzODgyOTYxODI3ODM2X0ZyZWUxNTA2NzQzNzUwMTE3OA==

الفصل الأول رواية وقعت في حبك بقلم هاجر أحمد

نوفيلا للروايات وقعت في حبك الفصل الاول

الاحداث على رنه منبه فون شهد شهد: الساعه7يلا يا بنات هنتاخر كده حوسن: سيبيني نايمه شويه انا تعبانه يا شهوده شهد مصطتنعه العصبيه: يلا يا زفته هنتأخر لازم كل يوم نتاخر بسبب كسلك انجزى انا هاروح اصحي سلمي

الفصل الأول رواية وقعت في حبك بقلم هاجر أحمد

الفصل الأول رواية وقعت في حبك بقلم هاجر أحمد 

حوسن بغضب طفولى: خلاص الزفته قامت

شهد: يلا يا سلمي الساعه 7اخلصي قومي

سلمي بغضب: يادي سلمي وسنين سلمي السوداء حاضر يا شهد اتزفت قومت
# بداء البنات فى تجهيز نفسهم لشغل
شهد: بنات انا هسبقكم على المستشفي عشان هستلم شغلى مع الدكتور الجديد

الحق اظبط المواعيد وكده عبال منتو توصلو

حوسن: ماشي خالى بالك من نفسك


شهد: حاضر

سلمي: سلام

شهد: باى

# خرجت شهد من البيت وقبلت اكتر انسان بتكره، تامر جارهاا ستوب نتعرف على تامر، تامر شاب ملهوش اي لازمه فى الحياه غير انه بيضايق الناس فاشل السن 26سنه وبيحب شهد من فتره طويله وطلبها كتير بس هى بترفض عشان هو مش كويس

شهد بقرف: يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم عايز ايه يا تامر على الصبح انا مش فاضيه لقرفك بتاع كل يوم

تامر: صباح العسل يا عسل وحشتيني قولت اما اصبح

شهد: وحش اما يلهفك اي وحشتيني دي، مش هقولك تاني يا تامر ابعد عني احسنلك

تامر برخمه: فى ايه بس يا قمر هو انا قولت حاجه وحشه ده انا حتي عوزك فى الحلال

شهد بعصبيه: الحلال معاك انت بالذات حرام قولتلك 100مره مش عايزاك مش بطيقك خلى عندك دم وافهم بقا، ده ايه البلاوي اللى بتحدف عليا دي ياربي

تامر: بشوقك يا جميل بس هتيجي يعني هتيجي ان مكنش دلوقتي يبقا كمان شويه

شهد بنرفزه: كتك القرف ربنا يخلصني منك اوووووف

*مشيت شهد وهي متعصبه و وصلت المستشفى

# فى المستشفى

شهد: صباح الخير يا محمد، الدكتور الجديد مكتبه فين؟

محمد موظف الاستقبال: صباح النور يا شهد، قصدك دكتور مراد دكتور الجراحه الجديد

شهد: ايوه بالظبط كده، هو معاده الساعه8ونص ودلوقتي الساعه 8يعني يدوب الحق اظبط المواعيد وكل حاجه قبل ميوصل عشان مش عوزه مشاكل من اول يوم

محمد: تمام بصي مكتبه اخر اوضه على ايدك الشمال الدور التاني

شهد: تمام يا محمد شكرا هروح انا، بس بالله عليك اول ما حوسن وسلمي يوصلو قولهم يطلعولى على طول

محمد: حاضر هبلغهم اول ميوصلو

# عند سلمي وحوسن

حوسن بصوت عالى: يا سلمي حرام عليكي هنترفد بسببك، يابنتي احنا ممرضات مش ميكب ارتست لكميه الميكب اللى بتحوطيها كل يوم دي

سلمي بنرفزه: اووف خلاص خلصت اهو يلا بينا

حوسن: واخيرا يلا يختي

# فى منزل مراد سليم

مراد: صباح الخير يا ست الكل

مشيره مامت مراد: صباح النور يا نور عيني

هنا اخت مراد: ايه ده يا دكتور وانا مليش صباح الخير يا هنون،عامله ايه فى الكليه يا هنون، كده يعني

مراد: وهو انا اقدر باردو صباح الورد والياسمين يا هنون، عامله ايه فى الكليه يا هنون كده حلو

هنا بمرح: ايوه كده، اسكت يامراد كليه فنون جميله دى طلعت حلوه جدااا

مراد: طب كويس، انا هامشي بقا عشان متاخر

مشيره: مش هتفطر يا حبيبي

مراد: لا يا حبيبتي متاخر اوى هبقا اكل اي حاجه، يلا سلام

مشيره وهنا: سلام

# فى عربيه مراد، مراد بيكلم مهاب فى الفون

مراد: ايه يا مهاب انت مختفي فين بقالك يومين

مهاب: ايه يا دوك وحشني والله

مراد: متغيرش الموضوع كنت فين يا مهاب

مهاب: ايه ياعم بالراحه شويه،مشغول فى الصفقه الجديده ومعتز مسافر يمضي العقود مع الشركه اللى فى المانيه نخلص من الصفقه دي وهفضالك يا دوك

مراد: ماشي، بقولك ابقا عدي عليا فى المستشفي النهارده عوزك فى موضوع مهم

مهاب: حاضر هجيلك

مراد: تمام مستنيك،سلام

مهاب: باى يا دوك

*فى المستشفي*

# شهد مشغاله اغاني وحاطه السماعات وبتوضب المكتب بتاع مراد ومندمجه

وهوووووب يدخل المغرور بتعنا

اول مقابله بين القلوب،اول مقابله بين العيون، بين الارواح

مراد: يا انسه....انتي يا نيرس....يابنتي انتي، طرشه دى ولا ايه

# شهد طبعا مش سامعه حاجه، مراد قرب منها وخبط على كتفها بعصبيه

مراد بعصبيه: انا بقالى ساعه بنادى عليكي ولا انتي طرشه

# شهد اتخضيت وشالت السماعات

شهد بخوف: هو فى حد يعمل كده،خضتني حرام عليك

مراد بنظره سخريه: الف سلامه عليكي يا قطه انا بقالي ساعه بكلمك وانت حاطه الزفت ده

شهد بعصبيه: هو انت مين اصلا وازاي تتكلم معايا كده وايه اللى دخلك هنا من غير اذن دى اوضه دكتور مراد سليم

مراد بغيظ: بت انتي هبله ولا بتستهبلى

شهد بغضب: بت فى عينك،انت ازاى تتكلم معايا كده، ده البلاوى دي بس ياربي هو انا نقصه

مراد بصدمه: بلاوى....انا بلاوى

شهد برخمه: اه بلاوى

مراد بغضب واضح عليه: يا انسه يا محترمه البلاوى اللى بتتكلمي عليها دى اللى هى انا يعني تبقا الدكتور مراد سليم تسمعي عنه حاجه

شهد بصدمه: دكتور...حضرتك..دكتور مراد

مراد بسخريه: ايه ده دلوقتي بتقطعي فى الكلام،اومال لسانك راح فين

شهد بخوف وتوتر: انا اسفه يا دكتور معرفش حضرتك

مراد بغرور: امممم واديكي عرفتي،كل حاجه جهزه ولا لسه

شهد: ايوه يا دكتور المواعيد جهزه كلها وفى تلات حالات بره

مراد: تمام خمس دقايق ودخلى اول حاله،تقدرى تتفضلي وياريت حد يجبلي قهوه عشان مصدع

شهد: حاضر يا دكتور عن اذنك

*طلعت شهد من عند مراد وحسيت ان نفسها كان رايح من الخوف وضربات قلبها كانت سريعه جدا

شهد فى نفسها: يالهوى على كده ده صعب اوى،احيييه بس مزز اوى ابن اللذينه ده

# شهد كانت بتقول كده عشان مراد فعلا وسيم جدا،مراد طويل،البشره خمريه وشعره اسود سواد ليل،ودقن مرسومه بتذيد من وسمته اكتر واكتر،عيون رمادى مايل للازرق،مفتول العضلات،انيق جدا فى طريقت لبسه

&هييييح هو مفيش زيك فى الحقيقه ليه يا مراد😂🤤

(نكمل)

*نرجع تاني عند مراد*

مراد لنفسه: البت دى هبله ولا بتستهبل ولا ايه حكيتها،دى عليها لسان يخربيتها عوز الاقص، ايه ده بس عسل بت الايه دى، ايه ده فى ايه يا مراد وانت من امتا بتعجبك اي بنت،استغفر الله العظيم ع الصبح

# عند شهد بتطلب القهوه ل مراد وقبلت حوسن وسلمي

شهد بغيظ: والله لسه بدرى يا هانم انتي وهي

حوسن: والله انا خلصت بدري،بس انتي عارفه سلمي وبرودها

شهد بتريقه: انتي هتقوليلي على بردوها

سلمي: اااااه ده انا التحفيل عليا بقا النهارده

شهد بضحك: ههههه ايه ده واحنا نقدر بردو يا لومي

حوسن بضحك: ههههه خالص منقدرش

سلمي: طب ياختي انتي وهي انا رايحه اشوف شغلى

شهد: اشطا يلا كل واحده على شغلها ونتقابل فى استراحه الغداء

حوسن و سلمي: ماشي

# اخدت شهد القهوه وراحت عند مراد بتخبط على الباب

مراد: ادخل

شهد: اتفضل يا دكتور القهوه اهئ وهدخل اول حاله لحضرتك

مراد: ماشي يلا دخليها

شهد: حاضر

# شهد لسه هتمشي مراد ناده عليها

مراد: انتي يا....انتي اسمك ايه

شهد بغباوه: انا يا دكتور

مراد بسخريه: هو فى غيرك فى الاوضه،اسمك ايه عشان لما احتاج انده عليكي

شهد بتوتر: شهد

مراد: تمام يلا شوفى شغلك

# خرجت شهد من الاوضه

مراد لنفسه: هي البت دي بتتوتر كده ليه كل مكلمها ولا ابصلها انا اول مره اشوف بنت كده، بس عسل بنت اللذينه دى

*اكيد مراد بيقول كده من جمال شهد،شهد جمالها بسيط جدا بشرتها سمراء، وشعر اسود جدا وطويل وناعم وبيلمع، عيونها واسعين وعسلي فاتح،شهد كانت رافعه شعراها ذيل حصان عالى،ولبسه هدوم المستشفى،وكوتش ابيض شبه الاطفال


*دخلت شهد الحالات ل مراد، وجه معاد استراحه الغداء

شهد: حضرتك عوز مني حاجه يا دكتور قبل ماروح استراحه الغداء

مراد: لا متشكر بس هى الاستراحه دى قد ايه

شهد: نص ساعه

مراد: امممم تمام هو فى مطعم او كافتريا هنا

شهد: ايوه يا دكتور فى كافتريا المستشفى تحت،تحب اجيب لحضرتك حاجه

مراد: لا شكرا، تقدرى تروحي

شهد: حاضر عن اذن حضرتك

مراد: اتفضلي

# خرجت شهد ومراد اتصل على مهاب

مراد: مهاب وانت جاي هاتلى اكل معاك


مهاب بمرح: ايه ده هى طنط مشيره مش بتاكلك ولا ايه يا دوك


مراد بزهق: اخلص يا مهاب مش طالبه رخمتك


مهاب: خلاص متزوقش، هجبلك حاضر

مراد: تسلم

"ياترى ايه اللى هيحصل،ايهواللى مخبيه القدر ل مراد وشهد.


مهاب هيقابل حب حياته اللى استناها كتير بس ياترى مين هي

هنعرف كل ده مع مرور الاحداث"
شاهد أيضا 
الفصل الثاني رواية وقعت في حبك بقلم هاجر أحمد 
تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة