سكريبت ينفع يحب شخص من غير مايقوله ندي الاروش
U3F1ZWV6ZTIzODgyOTYxODI3ODM2X0ZyZWUxNTA2NzQzNzUwMTE3OA==

سكريبت ينفع يحب شخص من غير مايقوله ندي الاروش

  سكريبت ينفع يحب شخص من غير مايقوله ندي الاروش


هو حد ينفع يحب شخص من غير مايقوله  بصتلي بتركيز 
بس كده قلبه هيوجعه  كملت كلامي 

سكريبت ندي الاروش



  سكريبت ندي الاروش

_يعني ينفع يا رحمه ، صح ينفع ؟
اتنهدت وحطيت أيدها علي خدي :
_ينفع يا ست ندي ، بس زي ما قولت قلبه هيوجعه .
بصتلها وانا بغمز في بعيني :
_قلبه هيوجعه اوي اوي .
ضحكت :
_انتي شكلك بتحبي يا بت يا ندي.
اتنهدت وانا بحط ايدي علي خدي وبتكلم بتوهان وعيني بتلمع :
_مش بحبه بس ، قلبي عشاقنه .
اتكلمت بحيره :
_ودا مين سعيد الحظ ، اللي واقعك .
انتبهت لنفسي ولكلامي:
_ها متخديش في بالك ، دا تأثير الروايه الجديده اللي بقرأها .
ضيقت عينها وقربت مني وخدت وضع الهجوم :
_عليا باردو ، فكراني مش واخده بالي ،دا عمك سعيد اللي علي اول الشارع خد باله ، وكل ما يشوف اخويا زين يقوله ليلتك ندي يا زين يابني ، والواد يا حبة عيني ، مش فاهم .
قومت طلعت البلكونه وخدت نفس :
_باين عليا اوي كدا .
_اوي اوي .
اتنهدت وعملت نفسي بمسح دامعه وهميه واتكلمت بتأثر:
_طب هو ماخدش باله لي ، دا انا من اهتمامي بي ، عمك سعيد المكواجي لاحظ .
ضحكت وجات وقفت جنبي في البلكونه :
_غبي بقي هنقول اي .
_فعلا .



"الحب جميل، نصه راحه ونصه عذاب ،عذابه جميل بس بيوجع بيألِم الشخص ، ولو بتحب من طرف واحد ،بتهتم من طرف واحد ، واخد بالك من أدق التفاصيل ، بتاخد كل رد فعل من حبيبك علي اساس انها ليك ، ابتسم يبقي ليك ،زعل يبقي زعلان منك، الحب من طرف واحد بيهلك النفس والقلب ."
_____________



" من يوم ما وعيت علي الدُنيا ملقتش صاحبه ليا غير رحمه ،ندي ورحمه ،ورحمه وندي،من كُتر حُبنا لبعض ، أهلها صاحبه واتعرفو علي أهلي ، من الحضانه وحنا سوا ،لحد الثانوي ،اخوها زين بيذكرلنا فيزيا بما أنه كان شاطر فيها ، من أول يوم عيني شافت زين فيها وهي وقعت في حُب عيونه ."



_ندي هتحضري النهارده ، زين عامل امتحان علي أول باب في الفيزيا.
ابتسمت :
_هو أنا أقدر محضرش يا رحوم .
ضحكت :
_واقعه واقعه يعني .
ابتسمت لها :
_جدا ، وقعت ولا حد سمي عليا .
_طب ياعم الواقع متتاخريش .
_حاضر .

سكريبت بقلم ندي الاروش


"قفلت معاها وقومت اجهز اشوف هلبس اي ،بناخد فيزياء ٣ ايام في الاسبوع ، احلي ٣ ايام في حياتي ، بنتظرهم بفارغ الصبر ، زين طريقته وشرحه سلس وبسيط ، تفهم منه بسرعه ،يعني أنا بفهم منه بسرعه ،مش عشان بحبه لا ، تؤ عشان شرحه سلس"



_رحمه رحمه رحمه ..
_يُوه راديو ، بفتح هو انا نائمه ورا الباب .
زقتها ودخلت ، دخلت علي طول علي المطبخ ، ماما رحمه شاطره اوي في عمايل الاكل ، لازم ازور مطبخهم كل لما اجاي:
_سوسو ، بتعملي اكل اي ؟
ابتسمت :
_ندوشه ،بعمل محشي ولحمه.
_انا نقطة ضعفي المحشي واللحمه ، وبالذات من ايد سوسو .
بدأت تكشف حلة المحشي ،وحله الللحمه :
_يا بكاشه ، اغرفلك تأكلي ولا تستني زين ورحمه .
_هاكل دلوقت ومعاهم باردو يا سوسو .
_طيب يا حبيبي ، دقيقه بس .
_هطلع لـرحمه واجاي .
شاورت بـراسها بمعني اه "
_رحمه بتعملي اي ؟
_بذاكر ، زين حالف ينفخنا .
اتكلمت وانا عامله نفسي مخضوضه:
_اخص علي ، ينفخنا لي ، فكرنا كاوتش .
_اه كاوتش يا ست ندي ، يلا قدمي انتي وهي .
بتوتر:
_احم ، أنا بقول ينفخنا براحته .
اتريق علي كلامي :
_انتي هتقوليلي مانا فاهم ، وعارف .
_فاهم وعارف ، يا حوستي .
_______________



_ذاكرتوا ؟
اتكلمت :
_ان شاء الله.
كمل كلامه وهو بيقلب في صُفح الكِتاب :
_هعمل امتحان صُغير كدة ، بس بعد الحصه .



"شرح الدرس ، عمل امتحان وخلصنا ، طول مدة الدرس وانا مركزه في ، طريقته ، رد فعله ، عصبيته لما بيزهق ، المفروض من اهتمامي وتركيزي يعرف ، يعرف اني بحبه ، واني تعبت ، من ٣ سنين ، بالظبط ، ٣ سنين بحبه في السر ، ٣ سنين قلبي هِلك من حُب من طرف واحد ، حُب من غير تبادل حُب ، قلبي بيحب لوحده ، مُهتم لوحده ، بيزعل لما حبيبه بيتوجع لوحده ، قلبي محتاج مُشاركه ، قلبي محتاج يتحب!!
_______________



"كان واقف علي الباب وانا ماشيه مرواحه ، كان بيبتسم وهو باصص في التليفون ، انا عارفه أنه ممكن يكون بيحب ، عشقان ، بس انا قلبي بيوجعني لي ، ماهو طبيعي يحب ، يتحب ، يُخطب يتجوز ."



_ندي ، رُوفيده هتحضر معنا الدرس الجاي .
اتكلمت باستنكار:
_تحضر لي ، مش هي بتروح درس .
_رُوفيده بنت خالتي يا نوده ، زين عرض عليها تيجي تحضر ،وهي وافقت .
باقتضاب:
_طيب ، هلبس واجاي .
_سلام.
"اصلها كانت ناقصه رُوفيده هانم كمان "



_______________
روحت عند رحمه ، لقيت عروسه لعبه هناك ، يُوه ، اقصد رُوفيده ، بـشعر اصفر ، عيون خُضر ، عروسة المولد هي ،مختلفه عني ، أنا قمحاويه ،عيني عسلي "
_اهلا رُوفيده ، منوره .
اتكلمت بهدؤء :
_نورك يا ندي .
ابتسمت لها ابتسامه صفرا شبه لون شعرها تمام .



'زين شرح الدرس ، طول الوقت ، رُوفيده تقاطعه وتسأله ، والمُصيبه أنه مُبتسم ومبسوط ، المفروض ميضحكش غير ليا وبس ، وممكن رحمه كمان "



_عايزين بعد السنه دي تطلعو اي ؟
اتكلمت :
_عايزه اطلع زيك ، ادخل هندسه .
كلمني وهو بيلعب في شعره :
_احلمي حلم خاص بيكي يا ندي .
قطعته في الكلام وانا مبتسمه :
_حلمي خاص يا زين ، خاص جدا .
مركزش في كلامي وسأل رُوفيده :
_وانتي عايزه تدخلي اي يا رُوفيده ؟
ابتسمتله :
_فنون جميله ،حلمي من صُغري .
ابتسم لها وبدأ يشجعها :
_عظيم ، ربنا يوفقك .



'رُوفيده ، معروف عنها انها بتحب تلفت الأنظار ، هي باين في عيونها انها بتحب زين ، بس مش اكتر مني ، أنا بحبه بـكل جوارحي "
_______________



بتعملي كدا لي ؟
عملت نفسي مش واخده بالي :
_بعمل اي ، مش فاهمه !!
اتعصب ومسك ايدي واتكلم بصوت عالي :
_انتي عارفه انتي بتعملي اي ، بتغيري في نفسك لي وعشان مين ، عشان تلفتي نظر مين ؟
سحبت ايدي منه وانا مُنهاره من العياط :
_مش عشان الفت نظر حد، ابعد مش هحضرلك حصص تاني .
شد ايدي تاني :
_فاكره أن بعد ما تُصبغي شعرك اصفر ، وتحكي كُحل ، هتبقي زيها .
اتكلمت بقهره وعياط :
_انا مش عايزه أكون شبه حد ، هي اللي لفتت نظرك باختلاف رأيها .
اتكلم بهدوء بعد ما ساب ايدي :
_هي مالهاش ذنب .
_ولا قلبي لي ذنب ، ذنبه بس أنه حبك .



"سبته ومشيت ، يمكن قررت ابطل محاولتي الساذجه فـ أن اخلي يحبني ، أبطل اني احلم اكون زيه ، فـ نفس كُليته ، أبطل احلم اني اول يوم كُليه امسك ايده وادخل من باب الكُليه الكبير ، ابطل احلم أنه ممكن يكون ليا ، يحبني ، يُغرم بيا ، قلبه يعشق قلبي ، أبطل احلم بي .
_______________



_يعني مش هتحضري تاني خالص!!
كلمتها وانا ماسكه نفسي ومانعها عن العياط :
_لا هذاكر من علي النت ، اصلا خلاص احنا خلصنا حاجات كتير فيها ، متقلقيش عليا .
_متاكده .
ابتسمت وانا بحضنها :
_ايوه ، ابقي سلميلي علي سوسو .
طبطت علي ضهري وكلمتني وهي قائمه عشان تروح :
_عيوني .
_______________



_شوفي مين علي الباب يا نوده .
_حاضر يا ماما .
_رحمه ، رُوفيده ، زين كمان !
رحمه ضحكت :
_اصل رُوفيده ، صممت تيجي عشان تحضري معانا الدرس .
ابتسمت ابتسامه باهته:
_شُكرا .



"في نص الحصه خدنا بريك ، رُوفيده في حاجه عايزها تقولها ، بس زين و رحمه بيمنعوها :
_في حاجه يا رُوفيده !!
ابتسمت وهي بتبص لـزين :
_انا وزين خطوبتنا هتكون بعد الامتحانات .
ابتسمتلها وقومت حضنتها:
_مبروك يا رُوفيده ، مبروك يا زين ، ربنا يتم بينكم علي خير .



"رحمه كانت بتبصلي بشفقه ، شفقه عشان حبيت ،قلبي دق ، اهتم ، اتوجع ،داق طعم الحُب ، شفقه علي قلب حبيبه هيبعد، بينت اني فرحانه ، طالما هو مبسوط ، فرحان ، قلبه اختارها ، وهو شايف انها هتحبه اكتر مني ، هتهتم بي اكتر مني ، لو شايف كدا ربنا يسعدهم .
_انتي زعلانه يا ندي .
ابتسمت لها :
_هزعل لي يا رحوم ، هو مبسوط ، أنا كمان مبسوطه .
خدتني في حضنها :
_ندي ، عيطي يا حبيبتي .
وكأنها عتطني الانذار اني اعيط ..
_هو هو لي محبنيش يا رحمه ، أنا انا متحبش ، قلبي اللي حابه ميتحبش ،عيوني اللي مُغرمه بتفاصيله متتحبش ، عقلي اللي بيفكر ومشغول بي ميتحبش ، اتنهدت : أنا متحبش يا رحمه .
حاولت تهديني:
_شششش ، تتحبي كلك علي بعضك يا حبيبة رحمه .



"بعدها رحمه وزين وروفيده مشيو، وانا هربت من وجعي وقهرتي للنوم ."
_____________
"الايام مرت ، بين مذاكره ، دروس ، امتحانات في الدروس ، بس لسه قلبي متعلق بي ، بيدعي بي في كل صلاه ."
_ندي ، زين ساب رُوفيده ، مفيش خطوبه بعد الثانويه
اتكلمت بزعل حقيقي:
_طب ، لي دول كانو بيحبو بعض .
اتكلمت باستنكار :
_مقالوش اسباب ، قالو ان محصلش نصيب وخلاص .
_لعله خير .



"الامتحانات قربت ، وانا قلقي بيزيد اكتر ، خوف ، رهبه ، قلق ،توتر "
_عملتي اي في الامتحان .
اتكلمت بحزن :
_كان كويس يا رحمه ، انتي عملتي اي ؟
اتكلمت واحنا مشيينا سوا :
_كان كويس ،عقبال النتيجه .
_يارب .
رحمه اتكلمت بفرحه:
_مش مصدقه أن النهارده اخر يوم امتحانات.
بصتلها وانا ببتسم ابتسامه بسيطه :
_ولا أنا، هنبقي طلاب جماعي.
_علي خير.



"الامتحانات خلصت ،رجعنا لهدؤنا وسلامنا النفسي تاني ، الثانوي ضغط نفسي وعصبي فظيع ، بتخليك مربوط ولا عارف تخرج ولا تقعد مع أهلك ولا صاحبك ، ولا تعمل اي حاجه .
_______________



_مبروك حققتي حلمك ودخلتي هندسه .
اتخضيت من صوته ، يمكن عشان مكنتش متوقعه أنه يجيلي مخصوص ، عشان يباركلي .
_انت جاي مخصوص عشان تقولي كدا .
ابتسم وشدني من ايدي عشان نقعد علي السلم :
_لا ، جاي عشان اقول مبروك ، وجاي عشان حاجه كمان .
مقدرتش مابتسمش وهو بيوزع ابتسامته كله دقيقه كد :
_الله يبارك فيك ،عايز اي تاني ؟
_جاي عشان اقولك اسف ، اسف علي كُل شي ، اسف عشان قارنتك بيها وانتي متتقارنيش بحد ، اسفه عشان خليت عيونك تدمع ، اسف عشان قللت منك ومن حلمك ، انا بحبك انتي ،هي لفتت نظري باختلافها ، بس انتي حبتيني ، اجتهدتي عشان تبقي معايا في نفس الكُليه، اتنهد ومسح بايده علي شعره:
_انا أنا بحبك ،بحبك انتي .
عيطت ، يمكن عشان حلم بيتحقق ، عشان حُب اتمنته وبيتحقق ، قومت عشان اطلع فوق :
_انا طالعه .
شدني من ايدي :
_بتهربي لي ؟
اتكلمت با ابتسامه :
_مش بهرب ،هطلع أكلم رحمه واباركلها علي نجاحها .
_كُنتي قولتي لـرحمه مره انك بتحبي اسبونج بوب !؟
باستغراب :
_اه ، انت لسه فاكر ، دا كان عندكم مره واحنا في حصة الفيزياء .
ابتسم :
_ اه فاكر ، تعرفي ايه الفرق بينك وبين اسبونج بوب !؟
_ايه ؟
ابتسم وبص في عيوني :
_هو بيسكن البحر ويحبه الناس ، وانتي بتسكني قلبي وانا اللي بحبك .



في الخلفيه الست بتقول "وقابلته نسيت اني خاصمته ونسيت الليل اللي سهرته وسامحت عذاب قلبي وحيرته، معرفش ازاي أنا كلمته ، مقدرش على بُعد حبيبي ، أنا ليا مين إلا حبيبي ؟

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة