يدغدغ قلبى حكاوى سند وفاطم⁦
U3F1ZWV6ZTIzODgyOTYxODI3ODM2X0ZyZWUxNTA2NzQzNzUwMTE3OA==

يدغدغ قلبى حكاوى سند وفاطم⁦

نوفيلا للروايات  يدغدغ قلبى حكاوى 

_انا يرمينى من جمبة ابن القمر دة
=انتى بتكلمى نفسك يابنتى، علية العوض _صباح الخير ياست الكل ماتشغليش بالك دة حلم بس =قصدك فلم انتى احلامك دى فيلم لا 

يدغدغ قلبى حكاوى سند وفاطم⁦

 يدغدغ قلبى حكاوى سند وفاطم⁦

فيلم اية دى مسلسل _طب اسيبك انا بقا دلوقتى بوست ايديها وخرجت برة الاوضة، عندها حق بصراحة انا احلامى دى غريبة وجامدة فى نفس الوقت مخى بيراضينى باين وبيحققلى كل حاجة مقدرتش احققها فى الواقع على هيئة حلم! زى حلم انهاردة دة حلمت ان انا و سند ابن عمتى قاعدين على مرتبة طايرة بعمود خرسانة وجمبنا العيلة 

ومرة واحدة اخدنى فى حضنة المشمحترم دة بعدها اتصدم ورمانى من فوق على مرتبة تانية فى الارض، كنت طالعة تانى اهزقة طبعا بس ماما صاحتنى! نجرى بقا نشوف لو كان نزل استورى او افتكر ان عندو اكوانت فيس ، بدل ماهو لازق فى التيك توك والانستا اللى انا بكراهم دول منزلش حاجة بقالة اسبوع ! طب سلام سلا س ماهو انا برضو ماينفعش اعلق نفسى بية وانا مش فى بالة اصلا ! الا ورينى كد نزل بوست ولا لا ! +فاطمة _ايوة يسطا +زاكرتى! _اية... 

اه اه طبعا اقفلى يلا علشان اكمل بسم الله نشوف الكتاب دة بيقول اية! =قومى ياخرة صبرى نايمة على المكتب لية _مين دى اللى نايمة ياماما مانا صاحية اهو! =طب قومى نامى جوا يلا ماصدقت ونمت وصحيت الفجر زاكرت زى الدحيحة كد

 ،مرة واحدة كد لقيتلك خير اللهم اجعلة خير الضهر اذن والباب بيخبط وماما بتفتح ودخلت عليا الاوضة = قومى البسى حاجة دة سند وخرجت وقفلت الباب كأنها معملتش حاجة، مسمعتش قلبى طيب! طب والله برافو عليا انى بعرف ادارى للدرجادى انا مبهورة بيا لبست الاسدال بسرعة اخيرا هشوفة على الحقيقة مش على شاشة _اية الدنيا -

تمام الحمدلله سلم عليا هو واقف كان باصص عليا بعدها بص قدامة وادانى ضهرة ومشى ناحية الباب =اقعد شوية يابنى انت توك جاى -معلش بقا يامرات خالى تتعوض ان شاء الله =اتغدى معانا يابنى - معايا صحابى تحت يادوبك انزلهم _ هاتهم يتغدو معانا لقيتة بصلى وضحك ونزل عينة بسرعة ونزل اية يعنى ميردش عليا لية؟انا نكرة يعنى ولا اية؟ منك لام شرارة ياسند حقيقى روحت اقلع الطرحة لقيتنى خير اللهم اجعله خير مش لافاها كويس وشعرى نصة حرفيا طالع برة الطرحة ومفرود ، وانا اللى كنت فاكرة شعرى الطرحة منى لام شرارة نفتح فيس بقا ندخل الاكونت بتاعة ، بسم الله ارقية، باين علية عقدتة اتفكت الواد نزل صورة واستورى مرة واحدة كاتب فى الكابشن اهدى ياقلبى! هنسمى ولادنا مالك ومليكة ولا نسمى الواد زين! +فاطمة _اية +فاضل 5 شهور على امتحاناتنا _اعمل اية يعنى مش فاهمة +فاااطمة ركزى احنا ثانوية عامة!!! _اه اه الكارير والهندسة هاخد اللى فاضل فى السنة جد ومش هفكر فى حاجة غير فى حلمى كان نفسى اقول حصل كد بس الحقيقة انى كنت بفتح الاكونت اكتر مابتنفس 

، بس زاكرت والله النتيجة بعد كام دقيقة هتطلع وانا باكل، هما متوترين لية بقا!!!! مايسبونى اكل بدل كل شوية حد يتصل يسأل رقم جلوسى كام ، خلاص كلهم بقو يعرفو ناس فى الكنترول! يلا ملناش دعوة ، الا ورينى كد البشاميل دى بتقول اية! الباب خبط وانا دخلت اوضتى علشان لو حد غريب البس الطرحة! ودنى باينها باظت ولا اية ومابقتش سامعة غير صوتة! بينادوا عليا لييية مايسبونى فى حالى انا وقلبى اللى مش عارفة اسيطر علية دة! _اية الدني......اية دة انت هتخطب؟ ماما وقفت جمبى واتكلمت بزعيق بس بهمس =اسألى الواد عامل اية كتر خيرة كلف نفسة وجابلك النتيجه ماتكلمتش ومركزتش فى كلامها اصلا كل اللى فى بالى ان هو هيخطب خلاص! وجايب لها بوكية ورد ازرق زى مانا كان نفسى يعمل معايا !!! -فاطم _نعم ياسند -مش هتسألينى على نتيجتك! _مانت ماقولتش! -وانتى مش هتسألينى _ياسيدى ممكن تتكرم عليا وتقولى جبت كام! -والله ما تستاهلى الدخلة اللى هدخلها دى _اية ياعم الالغاز دى ماتقول جبت كام خلينى اعيط! -جبتى المجموع اللى يدخلك قلبى وحيالة كلية هندسة! _طيب قومت ادخل اوضتى ، كد كد انا واثقة فى ربنا انه هيدخلنى هندسة ومش هيضيع تعبى والحمدلل....

لفيت ليهم تانى _انت قولت اية! -ان شاء الله مجموعك يدخلك هندسة! _اه تمام انا قولت برضو ان ودنى باظت وبقيت تسمع حاجات غريبه -فاطم لفيت لية، كان واقف وفى ايده بوكية ورد ازرق ولابس كلاسيك -اممم تتجوزينى؟ _اتجوز مين -انا،تتحوزينى انا؟ اتصدمت اللى هو منين بيودى لفين وانتو مين واحنا مين! قرب منى وهمس بصوت قدر يدخل قلبى مش ودنى بس -لابس كلاسيك وجايب بوكية ورد ازرق زى ما طلبتى اهو وغمزلى المش محترم دة !!! 

-مالك مصدومة كد اوعى تكونى فاكرة انى معرفتكيش لما دخلتيلى باكونتات فيك ! -دة انا اقدر اميز اسلوبك وسط ميت شخص خبوووووونى ياجمااااعة خبونى، عرفنى!!!!احييييية دة انا قولت كل اللى جوايا من ناحيتة!!!!! يافضحتك يافااااطططم يافضحتتك! -على فكرة بقا انا اصلا بحبك من قبل مانتى تبعتى وكنت بحافظ عليكى وبدعى بيكى لربنا ، وكنت اتمنى ان ربنا يهدينى والتزم واجى اخطبك ، والحمدلله ربنا هدانى والتزمت الحمدلله مافضلش غير انك تبقى حلالى ها بقا _ها اية! -نتخطب؟ولا اقولك نكتب على طول زى ماكان نفسك وغمزلى تانى الولا دى _لو قولت موافقة هتعمل اية؟ -هروح اجيب المأذون وبعدها احضنك جامد اوى والف بيكى _طب مستنى اية ماتجيبو! -زغرطى يامرااات خااالى زغرطى "احتلالك اللطيف لكيانى.....

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة