حكاوي بقلم ورد نوفيلا للروايات
U3F1ZWV6ZTIzODgyOTYxODI3ODM2X0ZyZWUxNTA2NzQzNzUwMTE3OA==

حكاوي بقلم ورد نوفيلا للروايات

حكاوي بقلم ورد نوفيلا للروايات

• مِش أنتَ كهربائي؟ أيوة يا فندم، بس مليش دعوة بسلك الشاحن! • يبقا مِش كهربائي، مِش سلك الشاحن بيتحط فِي الفيشة؟ - أيوة طبعًا. • والفيشة دي مِتوصلة بالكهربا. - طبعًا أومال هتشتغل إزاي مِن غير كهربا! •

حكاوي نوفيلا للروايات

 نوفيلا للروايات حكاوي بقلم ورد

قول لِنفسك بقى إن سلك الشاحن ليهَ علاقة بالكهربا ... ولا أنتَ شكلك مِش كهربائي أنتَ حرامي صح؟ 
- عرفتي إزاي قفشتني. • أنا أصلًا لماحة وذكية. " اتكلم بِنفاذ صبر": - واضح؛ أنا قولت لأبويا أنا واحد فِي مهندس كهربا ... مليش دعوة بسلك الشاحن يا شيخه. • هو فين عمو محمد بيشغل بهايم ليه الفترة دي؟ - بت أنتِ أمشي هنرش مايه. 
• والله لما ياجي عمو هقوله. - قوليلي يا ستي وخُدي إسمي كمان علي مراد. • الحمدلله مفيش أحمد في الموضوع. - نعم يا آنسة؟ • اسكوز مي كدة علشان بتاخد مِن وقتي الغالي على الفاضي وأنا نسوانه صاحبة أعمال. - اسكوز مي و نسوانه؟! 
... أنتَ الحنين على عبادك يا رب. بتعيطي ليه دلوقتي بتعيطططي ليه؟ • علشان أخوكي 
ما شافش ربع ساعة ربايه أنا يتقالي هنرش مايه نينينيني سخيف أوي. _ ما هو مش معقول تنزلي تقوليله صلح سلك الشاحن
 أنتِ ليكِ خال أهبل يماما؟ • ملقتش غيره بايظ في البيت واستحرمة ابوظ السماعات. _ حسبي الله ونعم الوكيل يا ورد أدعي عليكِ بإيه وأنتِ فيكِ كُل العبر يا شيخه منكِ لله. • يوة مالك يا بسملة متعصبة ليه يعني كان لازم أخد سلك المروحة يصالحه؟
 _ أنتِ إيه مشكلتك مع أيّ سلك. • بحب أقطعهم أنا والقط. _ يا رب صبرني. • طب هنعمل إيه دلوقتي؟ 
_ معرفش. • طب نسأل جوجل؟ _ ... • بسلة روحتي فين. _ أرد أقول إيه بس. • يوة، طب جاتلي فكرة. 
_ إيه؟ • أخطفه وأكتب عليه بالعافية.

 _ محتاجين رجالة وتعب. • طب أرش عليه منوم. _ أخويا بغل وهنبقى محتاجين رجالة بردك. • طب أقول... _
 محتاجين رجالة و... • وهو أنا نطقت، وبعدين أنتِ علقتي يا بسملة ... إذهبي في ستين داهية إلى بيتك دا إيه 
الصحابة العفشة دي! _ عفشة؟ ... ليه حق والله. • بره يا بسلة. _ أخبرتك أنكِ ستملي مني يومًا ما يا سسسسديقي.
 • يومًا واحد بس؟
 _ إيه أيام؟ • بره. _ طيب. • يا رب أنا بحبه يا رب طب أغيره أعمل أغراء بس حرام لأ استغفر الله العظيم ... 
طب أنا هنام دلوقتي وبكرة أنا وبسملة وماما وناهد نفكر هنغريه إزاي أقصد يعني يحبني إزاي. 
لوا صباح الخير علي الجاموسة إللي لسه نايمة وأنا قاعدة بفكرلها إزاي تتجوز أخويا أهو أنتِ أحسن مِن الغريب. 
• صباح الرغي عايزة إيه؟ _ إحنا نهتم بهتمامتة يقوم هو مُهتم بهتمامتنا نقوم إحنا نكبرها عليه يقوم هو مفخمها علينا ونفضل بقى نعلي على بعض. • أنتِ بتقولي إيه؟ _ هتفهمي إزاي وأنتِ لسه ما فطرتيش أفطري وتعالي ننزل نفطر مع بعض تاني. 
•اشطا أوي 

• ها بقا يستي هنعمل إيه؟ _ إحنا نهتم بهتمامتة يقوم هو مُهتم بهتمامتنا نقوم إحنا نكبرها عليه يقوم هو مفخمها علينا ونعلي على بعض. • واو تصدقي بعدم ما قولتيها تاني أصبحت أفهم!، وبعدين يا بنتي إهتمام إيه بس ده أنا عارفة مقاس شراباته. _ مأنا إللي قايلك.
 • بتذلني ولا إيه مِش فاهمة. _ كفايه نكد يا ورد مِش هنا وعلى الواتس. • شكلك كدة إيه بتضيعي وقتي وأنا ورايا ماتش كورة مع حمادة. _ نعم؟ • استأذن أنا بقا لحد ما تشوفي حل عدل كت حل وسطك. _ حله وغطاه. • ابو تقل دمك أنا ماشيه. 
• طب على فكرة أنتَ بتلعب أيّ كلام ومِش جون أصلًا. = لأ جون عادي. 
• ولا يا حماده مِش كُل مرة تعمل الفصل الخايب دا. = طب نخلص لعب علشان ورايا واجب وبعدين نشوف الحوار دا.
 • هقول لأمك إني بعمل الواجب مكانك. 

= وأنا هقول لأمك أنك بتاخدي المصاصة بتاعتي. • يبقا خلصانين نكمل لعب. " ومِن محاسن الصدف الكورة ضربة فِي إزاز محل علي" = أجري يالا. • يا كلاب هتسبوني لوحدي. - مين الحمار إللي كسر الإزاز. 
• طبعًا أنا لو حلفتلك أن دي الكورة مِش أنا مِش هتصدق صح؟ - بت أنتِ عبيطة هبلة مثلًا؟ • إيه ياض أنتَ اتلم تكنش يعني فاكر يعني أنك يعني لأ اصحى لروحك واسمعني. - إيه؟ • إيه؟ - بت مِش أنتِ بتاعت سلك الشاحن؟ • ها لأ مِش أنا. - لأ أنتِ تعالي عارفة أصلحة. • بتهزر ده أنا قطعته واديته لكابي يلعب بيه مع صحابه. - كابي مين؟ • ده قطتي يا ليلو. - ليلو.
 • لأ مش كُل ما أقولك حاجة ترد عليا بسؤال فك كدا. - وأنتِ بقى قولتلي إسم قطك إيه؟ • ها ... آه كابي. - طب خدي سلك الشاحن وخُدر رقمي يعني لو سلك الشاحن باظ ولا حاجة. • آه إذا كان كدا معنديش مانع " باين أوي أنه بيحبني واقع أوي" - أيوة هو ده رقمي إللي رن دا سجليه بقى. • حاضر. _ قفشتكم بتعملوا إيه يا حلوين؟ • إيه يا بسلة اتخضيت. _ إيه يا علي بتعمل إيه مع ورد؟ - لأ ده أنا صلحة سلك الشاحن بس. _ برافو. • طب عن أذنكم بقى. _ خدني معاكِ ... إحكلي إيه إللي حصل بسرعة . 
• بصي بقى ... _ هلا بمرات أخويا. • هروح أنقي فستان الفرح وابعتلك على الواتس. - وأنا كمان. 
 - الوا ... عامله إيه؟ • مين معايًا؟ - أنا علي يا بنتي. • آه لامؤاخذة. - أنا حبيت أخد رقمك عل... • يا ابني إحنا أهل عادي. - لأ يعني أقصد... • بُص مهمًا تعمل مِش هزعل منكَ. - لأ يا بنتي... • الاصحيح حماتي عامله إيه أقصد طنط يعني. - ينفع أتكلم.
 • يا بني ما تتكلم هو أنا نطقت بكلمه - بُصي إحنا... • هو كيلو الطماطم بكام. - بببس بقااا اسككتي في إيه عايز أقول كلمة بس.
 • في إيه يا علي أنا نطقت أصًلا. - لأ طبعًا ده أنا إللي بتكلم كُل شوية.. المُهم أنا عازمك على خطوبتي. 
• آه. - آه إيه؟ • خطوبة مين مِش فاهمة. - خطوبتي يا بنتي أنتِ أختي ولازم تجي معايًا طبعًا هي يوم الخميس إن شاء الله. 
• أكيد طبعًا سلام علشان ماما يتنادني. - الوا ... الوا؟ • كُل الحب ده علي الفاضي يعني بيحب وهيخطب كمان الخاين وياتري بقا ست بسملة عارفه كدة وكانت بتضحك عليا؟ أن.. أنا هرن عليها ... طبعًا لازم يبقى رقمه مقفول بس أنا قادرة علي التحدي وعلي المواجهة وهلبس الفستان إللي كنت شايله لخطوبتنا وهبقا علي سنجة عشرة وانزل صورتي في

جروب together وأقول سبتني طب أهو أنا هنتقم منكَ جامد أوي..... 
"عدى أسبوع كان صعب بالنسبالي حبيت اقضيه كُلَّ فِي البيت؛ وست بسملة اخطفت فجأة عادي أصلًا أنا هبقى جامدة ومِش هعيط.  
" يوم الخطوبة" • قمر قمر يعني خسارة فيكَ أصلًا. " رحُت المكان وأنا هادية جدًا مِش
 هجيب العروسة مِن شعرها أول ما اشوفه لأ طبعًا ... داخلة القاعة لقيتها فاضية بس
 أنا متأكدة أن دي القاعة لقيت علي جاي من ورايا" • هي العروسة فين سبتوا بعض ولا إيه كان ممكن تقولي بدل ما أنا نزلت على الفاضي كدا وأنا زي القمر أيّ شاب من الشباب يعكسني. - طب ماهي واقفه قدامي. 
• فين يابني هي عروسة شفافه ولا إيه؟ - حقيقة العقل ده نعمه مش عندي أيّ حد لأ. 
_ يسطا ِمش أنا حظرتك وقولتلك ورد لأ ورد لأ. • إيه دا ؟ بسملة أنا مِش فاهمة حاجة! - بيقولك مرة قمر إسمها ورد هتتجوز قمر إسمه علي وفعلاً المخدة مُمكن تشيل اتنين حلوين. • ايدا سونيا الحقني. 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة