سكـــريبت متجوزك غصب عني بقلم شهد
U3F1ZWV6ZTIzODgyOTYxODI3ODM2X0ZyZWUxNTA2NzQzNzUwMTE3OA==

سكـــريبت متجوزك غصب عني بقلم شهد

سكـــريبت متجوزك غصب عني بقلم شهد 

مبدأياً كدَ عشان تكونِ عارفه انا متجوزك غصب عني

عارفه في اوضتي اختاري اي اوضه مُش هتفرقانا مريم ودَ كان أدهم جوزي، اهلي غصبوني عليه، مأخدوش رأيي،لأن رأيي ملغي تماماً،

مبدأياً كدَ عشان تكونِ عارفه انا متجوزك غصب عني عارفه في اوضتي


سكـــريبت متجوزك غصب عني 

وانا في بيت اهلي كُنت بتهان وبضرب وبسكت، فكرت الحياه بتديني فرصه عشان اعيش بس تقريباً هفضل طول عمري مُهانه
دخلت اول اوضه قابلتني وانا ماسكه شنطة هدومي، ودخلت اتوضيت وقعدت اصلي القيام ودموعي اللِ من اول ما بدأت صلاة نزلت بس برتاح بعدها، خلصت صلاه وقعدت اقرأ فِي المصحف، وخلصت وجيت اقوم لقيته واقف على باب اوضتي

_محتاج حاجه، جعان اعملك اكل
=لا، هو انتِ كُنتِ بتصلي اي
ابتسمت وقولتله: بصلىٰ قيام الليل
_ احم يعني اي
= لا استنى بقا اعمل كوبيتين شاي وبعدين اقولك، ولا مُش موافق

قعد دقيقتين باصصلي وأخيراً رد : تمام

هو مشي وانا قلعت الاسدال ولبست بچامه واسعه عندي بحبها جداً ورفعت شعري لفوق، وروحت عملت الشاي وانا مبسوطه

_قوليلي بقَ اي هي صلاة قيام الليل دِ؟
=بُص يا سيدي، قيام الليل دَ افضل صلاةٍ بعد الصلاة المفروضة، وسنه مؤكده عن الرسول صلى الله عليه وسلم، ممكن تصليه بعد صلاة العشٰاء على طول وممكن تصليه فى التلتٰ الاخير من الليل ودَ الأفضل لان ربنا بينزل من السماء للدنيا،و اي دعوه في الوقت دَ بِتُستجاب
وكمان في حديث عن النبي صلى الله عليه
أقرب ما يكون الربُّ من العبد في جوف الليل الآخر، فإن "
" استطعتَ أن تكون ممن يذكر اللهَ في تلك السَّاعة فكُنْ

_ احم، مكنتش اعرف طب هو كام ركعه؟

ابتسمت لكلامه لانِ حسيته عايز يعرف اكتر مديت ايدي ليه بالشاي واتكلمت: المهم دلوقتى انك عرفت، وبدال مكنتش عارف ربنا مُش هيحسبك بس هيبدأ يحسبك من انهارده لأنك عرفت، قيام الليل ممكن تقيمه بِــ ركعه واحده وممكن اتنين وممكن تلاته وهكذا بقَ بس الرسول صلى اللَّه عليه وسلم كان بيقيم الليل بِــ 12ركعه،كل ركعتين بتسلم

خلصت كلامي ولقيته ساب كوباية الشاي من غير ما يكملها ودخل اوضته عرفت ان هو هيصلي خلصت كوباية الشاي وقومت اشوفه لقيته فعلا بيصلي،ابتسمت وفرحت جداً، وبعدين دخلت اوضتي وانا بدعي ان ربنا يهديه ويحبني

_ مريم، مريم
=اي في اي
_دَ كله نوم،الضهر اذن من بدري
=معلش اسفه، هقوم اصلي واعملك فطار

اول مره انام النوم دَ كُله،يمكن عشان اول مره انام وانا مطمنه،ومتأكده اني هصحي من غير زعيق، ومن غير كلام يموتني من جوا

_ هو انا مُمكن أسألِك سؤال؟
= اتفضل
_ هو انا السبب في انك كُنتِ بتعيطِ امبارح وانتِ بتصلي؟
ابتسمت بِــحُزن ورديت : لا مُش انت السبب
كنت لسه همشي بس وقفني صوته تاني
_ طب مُمكن اطلُب مِنك طلب؟
= اه اتفضل
_ هو،احم مُمكن نكون صحاب ؟
ابتسمت بأمل،حسيت انّ دِ فُرصه ان دِ فُرصه جديده لِـحياه جديده، حسيت ان الحياه بتبتسملي مِن جديد

_ تعال نتفرج على فيلم
=اشطا، واعملي فشار وانا هنزل اجيب تسالي
_ هيييه بجد، اشطا يلا بسرعه متتأخرش

الايام كانت بتعدى بِــهدوء، كُل اللِ اتغير فيها ان أدهم بقَ عايز يعرف اكتر عن الدين وبقَ يسألني على اي حاجه مُش عارفها، بقينا بنعمل ورد يومي من القرآن قراءه وحفظ، خلصنا 6 أجزاء من القرآن انا وهو كنت مبسوطه اوي، بس اللِ خايفه منه أن حبي ليه زاد بقيت احبه اوي، بقيت خايفه ان يكون مبيحبنيش
زي ما انا بحبه بقيت خايفه من فكره ان ممكن يجي يوم ويسبني فيه

_ تعالِ نتفرج على فيلم يا مريم
=لا انا تعبانه،انا هدخل انام
مستنتش منه رد ودخلت الاوضه على طول وقعدت اعيط بصوت مكتوم عشان ميسمعنيش

_مريم مُش هتفطري معايا
=لا يا أدهم، انا شبعانه

_مريم اي رأيك نتغدى برا انهارده
=لا انا تعبانه
_مالكِ يا مريم، اتغيرتي كدَ ليه
=مفيش يا أدهم
_ لا في يا مريم انتِ اتغيرتي خالص، بقيت كُل يوم عمال افكر انا ممكن اكون ضايقتك اي ومُش لاقي حاجه، يبقا في ح

سكـــريبت بقلم شهد 


قطع كلامه صوت الباب كان بيخبط بصلي بعتاب وراح يفتح هو الباب، وكانت اللِ بتخبط عمته وجوزها وبنتها

_ اومال فين مراتك يا أدهم ولا هي مُش عايزه تشوفنا
=لا طبعاً، هي جوا بتلبس بس وجايه

كنت سامعه كلامهم، ومعرفش هي ليه بتكرهني كدَ، اول ما اتجوزنا جت لينا البيت وقعدت تقولي كلام يسم البدن، معرفش انا عملتلها اي ليها ولبنتها الصفرا اللِ بتفضل تتلزق في أدهم دي

_ ازي حضرتك يا طنط
=كويسه يختي
_ ازيك يا عمو
=الحمدلله يبنتي انتِ اخبارك اي
_بخير الحمد لله، ازيك يا مروه
=Fine

دخلت عشان اعملهم حاجه سُخنه يشربوها بأعتبار اننا في الشتا، لقيت أدهم دخل ورايا ووقف جمبي

_اسف
=على اي
_عشان معاملة عمتي ليكِ
ابتسمت على برائته،رغم اني كُنت مضايقه بس هو خلاني اتبسط من برائته

خرجت عشان أقدم ليهم الشاي، بس وانا لسه راحه عن عمت أدهم لقيت مروه قامت فجاءه وخبطت فيا والصينيه بتاعت الشاي وقعت على ايديا

_ مريم، ايدك اتحرقت تعالِ بسرعه حطيها تحت الميا
=ايدي بتحرقني اوي يا أدهم
_ معلش يا حبيبي استحملي شويا

بعد فتره قصيره شال ايدي من تحت الميا و دخلني اوضته، وجاب مرهم من الدرج وفضل يحطلي وهو عمال يهديني، كنت مبسوطه شويا لان شوفت في عينيه نظرة خوف عليا

_ انت رايح فين
=مريم ارتاحي انتِ دلوقتي

ادهم:مروه انا عارف كويس انك قاصده توقعي الصينيه على مريم
مروه بخبث :ليه هو انا هستفاد اي لما اوقعها عليها
أدهم بعصبيه :لا انا متأكد لأنِ شوفتك، ودِ مُش اول مره تعلميها يا مريم،اخر مره جيتِ فيها هنا وقعتي العصير عليها، نفسي اعرف انتِ استفادتي اي لما عملتي دَ كُله
عمة أدهم :في اي يا أدهم، انت بتزعق لِـ بنت عمتك عشان مراتك، مراتك اللِ جت خطفتك منها
أدهم: انتِ بتقولي اي، مراتي انا بحبها واتجوزتها بأرداتي وبمزاجي وياريت تتفضلوا من غير مطرود

كُل دَ كنت سامعه الحوار ما بينهم، لأن صوتهم كان عالي، كنت فرحانه جداً ان أدهم دافع عني

_ اي يا ست مريم دا كله نوم
= اسفه واللهِ، معرفش ازاي مسمعتش المنبه، هقوم بسرعه اعملك الفطار قبل ما تروح على الشغل
_لا تعالِ انا عملته اصلا، وانا واخد اجازه من الشغل انهارده
= مصحتنيش ليه اعمله انا، تعبت نفسك
_تعبك راحه يا حبيبي

تاني مره يقولهالي، تاني مره يخطف قلبي

_ أدهم الحق الدنيا بتمطر، نفسي انزل اوي انا وانت ونفضل نلعب ونرقص تحت المطر
=طب ادخلي البسي بسرعه
_ اي
=يلا بسرعه

لبست بسرعه ونزلت انا وهو ركبنا العربيه، وأخدني في حضنه اول ما ركبنا انا اتخضيت وفرحت وقلبي فضل يدق وكنت مبسوطه اوي

_يلا ننزل هنا

نزلنا وفضلنا نجري تحت المطر، ونرقص، ونلعب كنت مبسوطه جداً، كان حلمي من أحلامي ارقص مع شخصي المفضل تحت المطر

فجاءه لقيته شدني لحضنه جامد وفضلي باصصلي، انا اتحرجت وكنت بتجنب ابص لعيونه عشان عارفه اني ممكن أضعف واعترفله بحبي ليه

_بحبك
=اي بتقول اي
قرب من اكتر وقالي بهمس :بحبك يا مريمه
عيطت من كتر الفرحه وحضنته وهمست جمب ودانه:وانا كمان بحبك

(اتمنى يعجبكم +اتمنى تقولولي رأيكم)


تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

الاسمبريد إلكترونيرسالة